دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
با ورود دستگاه قضا استان مازندران:
پرونده واگذاری کارخانه چوب و کاغذ وارد فاز جدیدی شد
رئیس کل دادگستری مازندران از نحوه واگذاری "صنایع چوب و کاغذ مازندران" به بخش خصوصی خبر داد و گفت: چنانچه در فرآیند واگذاری، کوچکترین اقدام خلاف مقررات صورت گیرد اقدامات لازم و قاطع از سوی دادگستری استان در جلوگیری از امر واگذاری انجام خواهد شد.

به گزارش آوای خزر،حجت الاسلام محمدصادق اکبری در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان مازندران که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه اصل واگذاری صنایع چوب و کاغذ به بخش خصوصی در این برهه زمانی لازم است و رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای مسئولان و دست اندرکاران اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، همواره بر واگذاری  بخش‌های مختلف به بخش خصوصی و غیر دولتی تاکید داشته و دارند.

وی تصریح کرد: این ستاد به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های دستگاه قضایی برای اجرای ابعاد حقوقی، قضایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در چارچوب مقررات و با لحاظ وظایف و اختیارات و صلاحیت‌های قانونی تشکیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: بدون تردید یکی از مهمترین وظایف دستگاه قضایی در حوزه صنعت، تولید و اقتصاد فراهم کردن محیط سالم و امن کسب و کار برای فعالان اقتصادی به خصوص تولیدکنندگان و نظارت صحیح و دقیق در زمینه دستیابی به اصل تامین امنیت اقتصادی است که یکی از اصلی‌ترین اهداف تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در  تحقق این موضوع مهم است.

اکبری گفت: تاکید مدیریت کلان نیز واگذاری به بخش خصوصی است و در ضرورت آن شکی نیست مهم این است که بدون تخلف و حاشیه سازی با چه کیفیتی به چه کسی و با چه قیمتی  واگذار کنیم و در واگذاری‌ها، کارمندان و کارگران بلاتکلیف نشوند.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که سرنوشت این واحد تولیدی به سرنوشت واگذاری برخی شرکت‌ها منجر شود، افزود: نحوه واگذاری و به فروش رساندن این واحد تولیدی که از جمله صنایع قابل توجه در استان و کشور است  از ابتدا تا انتها با نظارت مدیر کل بازرسی استان و دادستان مرکز استان به‌عنوان حافظ حقوق عامه ومسئول حسن اجرای قوانین پیگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: واگذاری‌ها نباید به شکلی باشد که مشکلات کارگران  در این استان را افزایش دهد و در واگذاری، تمامی موازین قانونی رعایت شود.

اکبری از تشکیل کار گروهی متشکل از دادستانی مرکز استان، اداره کل بازرسی، حفاظت و اطلاعات و اداره اطلاعات برای بررسی و نظارت بر واگذاری صنایع چوب و کاغذ خبر داد و گفت: این کارگروه باید از ابتدا تا انتها بر نحوه واگذاری و فروش نظارت کند اگر مواردی از خلاف قانون دیده شد محکم و قاطعانه برخورد شود.

وی در پایان تاکید کرد : تا گزارش کامل از این کار گروه در خصوص سلامت این واگذاری ارائه نشود، این واگذاری با اجازه  از مرکز صورت نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: